NFT Marketing

Wat is een NFT?

Het woord NFT, in de combinatie NFT Marketing, staat voor Non-Fungible Token. Dit betekent dat het niet- inwisselbaar en onvervangbaar is en dat het handelsitem een digitaal eigendomscertificaat heeft. Maar wat betekent non-fungible precies? Een handelsitem is “fungibel” oftewel verwisselbaar als afzonderlijke eenheden ervan onderling uitwisselbaar zijn en niet te onderscheiden.

We geven een voorbeeld:

Als je bijvoorbeeld naar de bakker gaat en contant betaalt en vijf euro wisselgeld krijgt dan maakt het je niet uit of je een briefje van vijf euro krijgt of vijf muntjes van een euro. Het maakt je ook niet uit of het briefje gepakt wordt van bovenaan de stapel of onderaan de stapel of dat het uit de broekzak van de bakker komt. In elk scenario verlaat je de winkel met vijf euro omdat geld en valuta doorgaans fungibel zijn. Elk briefje is uitwisselbaar met, en niet te onderscheiden van, een andere eenheid. 

Aan de andere kant, als je een echt Van Gogh schilderij koopt dan wil je ook daadwerkelijk dat schilderij ontvangen en niet een tweedehands replica. Hoewel het allebei kunstwerken zijn, hebben de schilderijen niet dezelfde waarde, en zijn ze niet onderling verwisselbaar. Met andere woorden, het van Gogh Schilderij is niet vervangbaar (non-fungible).

Een NFT is een digitaal certificaat van eigendom van een handelsitem dat niet kan worden uitgewisseld met een ander voorwerp. NFT’s kunnen online worden verkocht en verhandeld. Een geavanceerd systeem, ook wel de blockchain genoemd, houdt bij welke unieke NFT’s er zijn en beschermd deze met een unieke code. Met andere woorden, NFT’s stellen mensen in staat om digitale activa te bezitten en te verhandelen, in tegenstelling tot fysieke, tastbare activa. 

Voorbeelden van NFT’s en de bescherming

NFT’s komen in verschillende vromen. Voorbeelden van NFT’s zijn video’s, afbeeldingen, digitale kunstwerken en Tweets. De cryptografische tokens kunnen aan vrijwel elk digitaal bestand worden gekoppeld. 

Maar hoe werkt dit proces dan? Het start bij het coderen van een handelsitem. Er wordt een unieke digitale hash toegewezen. Het zorgt ervoor dat elke NFT echt uniek is. Er is geen centrale autoriteit die NFT’s uitgeeft en reguleert. In plaats daarvan circuleert en verifieert een gedecentraliseerde open-source blockchain zoals Ethereum de meeste NFT’s!

Bij het kopen van een NFT wordt een unieke identificatiecode gecodeerd in het token oftewel eigendomscertificaat. Dit certificaat wordt vervolgens verspreid over het hele netwerk, zodat iedereen met toegang tot de blockchain het kan zien maar alleen de eigenaar kan toegang krijgen met het unieke certificaat wat als sleutel dient om bij de NFT te komen.

Waarom is NFT marketing belangrijk?

NFT’s kunnen snel meer waard worden. Een NFT marketing strategie is een cruciaal onderdeel van het succes van een NFT. In een exponentieel groeiende NFT markt is de concurrentie steeds groter. Om een NFT voor een zo hoog mogelijke prijs te verkopen moet het NFT project zich op alle vlakken onderscheiden. Je wilt een buzz creëren rondom de NFT en zoveel mogelijk mensen enthousiasmeren om onderdeel te worden van de NFT community. Je wilt mensen laten zien waarom jullie NFT project het beste is om zo een hype te creëren waar iedereen aan mee wilt doen.

Door gerichte NFT Marketing campagnes kan je een heldere boodschap, content en jullie ideeën verspreiden en ervoor zorgen dat mensen gemakkelijk toegang krijgen tot de community en zich daarbij aan gaan sluiten. Marketing draagt bij aan de communicatie en het bereiken van de potentieel geïnteresseerde doelgroep. Des te meer mensen het NFT project volgen en een NFT willen bemachtigen des te hoger de uiteindelijke waarde van de NFT.

Hoe werkt NFT Marketing?

De eerste stap in NFT marketing is het uitwerken van de marketing strategie. Wie is jullie doelgroep? Welke content gaan we inzetten? Op welke online kanalen verspreiden we de content? Wat is het doel wat we willen bereiken met de NFT?

Nadat de strategie is uitgewerkt en de platformen zijn ingericht zoals een website en bijvoorbeeld een Discord server, dan kunnen de marketing campagnes worden gebouwd. De campagnes targeten gericht verschillende doelgroepen en bouwen vervolgens zelf ook weer unieke data op die gebruikt wordt om de targeting verder aan te scherpen. Denk aan doelgroepen op basis van websitebezoeken, mensen die een actie hebben ondergaan en vergelijkbare mensen van de mensen die al onderdeel zijn van jullie NFT community.

Kanalen die hiervoor gebruikt worden zijn o.a. TikTok, Twitter, Facebook, Instagram, YouTube, Telegram, Clubhouse, Reddit, LinkedIn etc. Door gerichte marketing campagnes met NFT content op doelgroepen te pushen via betaalde advertenties worden veel geïnteresseerde wereldwijd bereikt en groeit jullie NFT community.

The Ultimate Guide to NFT Marketing Solution | Promote your NFTs | by Linda  John | Blockchain Biscuit | Medium

Bij BE Digital zijn we gespecialiseerd in NFT Marketing en het draaien van gerichte marketing campagnes. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem gerust contact met ons op.

Wat is een NFT?

Het woord NFT, in de combinatie NFT Marketing, staat voor Non-Fungible Token. Dit betekent dat het niet- inwisselbaar en onvervangbaar is en dat het handelsitem een digitaal eigendomscertificaat heeft. Maar wat betekent non-fungible precies? Een handelsitem is “fungibel” oftewel verwisselbaar als afzonderlijke eenheden ervan onderling uitwisselbaar zijn en niet te onderscheiden.

We geven een voorbeeld:

Als je bijvoorbeeld naar de bakker gaat en contant betaalt en vijf euro wisselgeld krijgt dan maakt het je niet uit of je een briefje van vijf euro krijgt of vijf briefjes van een euro. Het maakt je ook niet uit of het briefje gepakt wordt van bovenaan de stapel of onderaan de stapel of dat het uit de broekzak van de bakker komt. In elk scenario verlaat je de winkel met vijf euro omdat geld en valuta doorgaans fungibel zijn. Elk briefje is uitwisselbaar met, en niet te onderscheiden van, een andere eenheid. 

Aan de andere kant, als je een echt Van Gogh schilderij koopt dan wil je ook daadwerkelijk dat schilderij ontvangen en niet een tweedehands replica. Hoewel het allebei kunstwerken zijn, hebben de schilderijen niet dezelfde waarde, en zijn ze niet onderling verwisselbaar. Met andere woorden, het van Gogh Schilderij is niet vervangbaar (non-fungible).

Een NFT is een digitaal certificaat van eigendom van een handelsitem dat niet kan worden uitgewisseld met een ander voorwerp. NFT’s kunnen online worden verkocht en verhandeld. Een geavanceerd systeem, ook wel de blockchain genoemd, houdt bij welke unieke NFT’s er zijn en beschermd deze met een unieke code. Met andere woorden, NFT’s stellen mensen in staat om digitale activa te bezitten en te verhandelen, in tegenstelling tot fysieke, tastbare activa. 

Voorbeelden van NFT’s en de bescherming

NFT’s komen in verschillende vromen. Voorbeelden van NFT’s zijn video’s, afbeeldingen, digitale kunstwerken en Tweets. De cryptografische tokens kunnen aan vrijwel elk digitaal bestand worden gekoppeld. 

Maar hoe werkt dit proces dan? Het start bij het coderen van een handelsitem. Er wordt een unieke digitale hash toegewezen. Het zorgt ervoor dat elke NFT echt uniek is. Er is geen centrale autoriteit die NFT’s uitgeeft en reguleert. In plaats daarvan circuleert en verifieert een gedecentraliseerde open-source blockchain zoals Ethereum de meeste NFT’s!

Bij het kopen van een NFT wordt een unieke identificatiecode gecodeerd in het token oftewel eigendomscertificaat. Dit certificaat wordt vervolgens verspreid over het hele netwerk, zodat iedereen met toegang tot de blockchain het kan zien maar alleen de eigenaar kan toegang krijgen met het unieke certificaat wat als sleutel dient om bij de NFT te komen.

Waarom is NFT marketing belangrijk?

Een NFT’s kan snel meer waard worden. Een NFT marketing strategie is een cruciaal onderdeel van het succes van een NFT. In een exponentieel groeiende NFT markt is de concurrentie steeds groter. Om een NFT voor een zo hoog mogelijke prijs te verkopen moet het NFT project zich op alle vlakken onderscheiden. Je wilt een buzz creëren rondom de NFT en zoveel mogelijk mensen enthousiasmeren om onderdeel te worden van de NFT community. Je wilt mensen laten zien waarom jullie NFT project het beste is om zo een hype te creëren waar iedereen aan mee wilt doen.

Door gerichte NFT Marketing campagnes kan je een heldere boodschap, content en jullie ideeën verspreiden en ervoor zorgen dat mensen gemakkelijk toegang krijgen tot de community en zich daarbij aan gaan sluiten. Marketing draagt bij aan de communicatie en het bereiken van de potentieel geïnteresseerde doelgroep. Des te meer mensen het NFT project volgen en een NFT willen bemachtigen des te hoger de uiteindelijke waarde van de NFT.

Hoe werkt NFT Marketing?

De eerste stap in NFT marketing is het uitwerken van de marketing strategie. Wie is jullie doelgroep? Welke content gaan we inzetten? Op welke online kanalen verspreiden we de content? Wat is het doel wat we willen bereiken met de NFT?

Nadat de strategie is uitgewerkt en de platformen zijn ingericht zoals een website en bijvoorbeeld een Discord server, dan kunnen de marketing campagnes worden gebouwd. De campagnes targeten gericht verschillende doelgroepen en bouwen vervolgens zelf ook weer unieke data op die gebruikt wordt om de targeting verder aan te scherpen. Denk aan doelgroepen op basis van websitebezoeken, mensen die een actie hebben ondergaan en vergelijkbare mensen van de mensen die al onderdeel zijn van jullie NFT community.

Kanalen die hiervoor gebruikt worden zijn o.a. TikTok, Twitter, Facebook, Instagram, YouTube, Telegram, Clubhouse, Reddit, LinkedIn etc. Door gerichte marketing campagnes met NFT content op doelgroepen te pushen via betaalde advertenties worden veel geïnteresseerde wereldwijd bereikt en groeit jullie NFT community.

Bij BE Digital zijn we gespecialiseerd in NFT Marketing en het draaien van gerichte marketing campagnes. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem gerust contact met ons op.

Wat is een NFT?

Het woord NFT, in de combinatie NFT Marketing, staat voor Non-Fungible Token. Dit betekent dat het niet- inwisselbaar en onvervangbaar is en dat het handelsitem een digitaal eigendomscertificaat heeft. Maar wat betekent non-fungible precies? Een handelsitem is “fungibel” oftewel verwisselbaar als afzonderlijke eenheden ervan onderling uitwisselbaar zijn en niet te onderscheiden.

We geven een voorbeeld:

Als je bijvoorbeeld naar de bakker gaat en contant betaalt en vijf euro wisselgeld krijgt dan maakt het je niet uit of je een briefje van vijf euro krijgt of vijf briefjes van een euro. Het maakt je ook niet uit of het briefje gepakt wordt van bovenaan de stapel of onderaan de stapel of dat het uit de broekzak van de bakker komt. In elk scenario verlaat je de winkel met vijf euro omdat geld en valuta doorgaans fungibel zijn. Elk briefje is uitwisselbaar met, en niet te onderscheiden van, een andere eenheid. 

Aan de andere kant, als je een echt Van Gogh schilderij koopt dan wil je ook daadwerkelijk dat schilderij ontvangen en niet een tweedehands replica. Hoewel het allebei kunstwerken zijn, hebben de schilderijen niet dezelfde waarde, en zijn ze niet onderling verwisselbaar. Met andere woorden, het van Gogh Schilderij is niet vervangbaar (non-fungible).

Een NFT is een digitaal certificaat van eigendom van een handelsitem dat niet kan worden uitgewisseld met een ander voorwerp. NFT’s kunnen online worden verkocht en verhandeld. Een geavanceerd systeem, ook wel de blockchain genoemd, houdt bij welke unieke NFT’s er zijn en beschermd deze met een unieke code. Met andere woorden, NFT’s stellen mensen in staat om digitale activa te bezitten en te verhandelen, in tegenstelling tot fysieke, tastbare activa. 

Voorbeelden van NFT’s en de bescherming

NFT’s komen in verschillende vromen. Voorbeelden van NFT’s zijn video’s, afbeeldingen, digitale kunstwerken en Tweets. De cryptografische tokens kunnen aan vrijwel elk digitaal bestand worden gekoppeld. 

Maar hoe werkt dit proces dan? Het start bij het coderen van een handelsitem. Er wordt een unieke digitale hash toegewezen. Het zorgt ervoor dat elke NFT echt uniek is. Er is geen centrale autoriteit die NFT’s uitgeeft en reguleert. In plaats daarvan circuleert en verifieert een gedecentraliseerde open-source blockchain zoals Ethereum de meeste NFT’s!

Bij het kopen van een NFT wordt een unieke identificatiecode gecodeerd in het token oftewel eigendomscertificaat. Dit certificaat wordt vervolgens verspreid over het hele netwerk, zodat iedereen met toegang tot de blockchain het kan zien maar alleen de eigenaar kan toegang krijgen met het unieke certificaat wat als sleutel dient om bij de NFT te komen.

Waarom is NFT marketing belangrijk?

Een NFT’s kan snel meer waard worden. Een NFT marketing strategie is een cruciaal onderdeel van het succes van een NFT. In een exponentieel groeiende NFT markt is de concurrentie steeds groter. Om een NFT voor een zo hoog mogelijke prijs te verkopen moet het NFT project zich op alle vlakken onderscheiden. Je wilt een buzz creëren rondom de NFT en zoveel mogelijk mensen enthousiasmeren om onderdeel te worden van de NFT community. Je wilt mensen laten zien waarom jullie NFT project het beste is om zo een hype te creëren waar iedereen aan mee wilt doen.

Door gerichte NFT Marketing campagnes kan je een heldere boodschap, content en jullie ideeën verspreiden en ervoor zorgen dat mensen gemakkelijk toegang krijgen tot de community en zich daarbij aan gaan sluiten. Marketing draagt bij aan de communicatie en het bereiken van de potentieel geïnteresseerde doelgroep. Des te meer mensen het NFT project volgen en een NFT willen bemachtigen des te hoger de uiteindelijke waarde van de NFT.

Hoe werkt NFT Marketing?

De eerste stap in NFT marketing is het uitwerken van de marketing strategie. Wie is jullie doelgroep? Welke content gaan we inzetten? Op welke online kanalen verspreiden we de content? Wat is het doel wat we willen bereiken met de NFT?

Nadat de strategie is uitgewerkt en de platformen zijn ingericht zoals een website en bijvoorbeeld een Discord server, dan kunnen de marketing campagnes worden gebouwd. De campagnes targeten gericht verschillende doelgroepen en bouwen vervolgens zelf ook weer unieke data op die gebruikt wordt om de targeting verder aan te scherpen. Denk aan doelgroepen op basis van websitebezoeken, mensen die een actie hebben ondergaan en vergelijkbare mensen van de mensen die al onderdeel zijn van jullie NFT community.

Kanalen die hiervoor gebruikt worden zijn o.a. TikTok, Twitter, Facebook, Instagram, YouTube, Telegram, Clubhouse, Reddit, LinkedIn etc. Door gerichte marketing campagnes met NFT content op doelgroepen te pushen via betaalde advertenties worden veel geïnteresseerde wereldwijd bereikt en groeit jullie NFT community.