9 Redenen waarom jouw bedrijf TikTok als extra kanaal moet inzetten

Je hebt alle hypes over TikTok waarschijnlijk al gehoord, maar kan het nuttig zijn voor jouw bedrijf? TikTok is een van de nieuwste en snelst groeiende social media-platforms, en het biedt verschillende voordelen voor bedrijven die hun merk daar in de online community willen krijgen.

Adverteren op TikTok

Daarnaast is adverteren op TikTok een geweldige kans voor bedrijven. Het aantal actieve gebruikers overtreft nu al Twitter en Snapchat en het is minder verzadigd met advertenties dan andere sociale netwerken.

  1. Doelgroepen

TikTok is momenteel het grootste sociale netwerk, met 800 miljoen actieve gebruikers en 1,5 miljard downloads wereldwijd. Dit enorme publiek omvat ook de Gen Z-ers (gebruikers die zijn geboren tussen 1996 en 2015) die je niet altijd zult bereiken op Instagram en Facebook. Miljoenen bedrijven gebruiken TikTok als marketingkanaal omdat hun doelgroepen zich daar al bevinden.

  1. Gebruiksgemak

Als je niet vertrouwd bent met het maken van video’s, zal er een kleine leercurve zijn wanneer je begint met het gebruik van TikTok. Maak eerst een persoonlijk profiel aan voordat u een zakelijk profiel aanmaakt, zodat u de video’s van andere gebruikers kunt bekijken en een idee krijgt van hoe het platform werkt. Je zult snel zien dat het makkelijk te leren is en vol zit met coole functies en bewerkingstools. De “Discover” en “For You” pagina’s zijn ook een makkelijke methode om te zien wat populair is en wat inspiratie op te doen!

  1. Hashtag uitdagingen

Hashtag challenges zijn een van de grootste redenen waarom bedrijven TikTok zouden moeten gebruiken. Deze leuke uitdagingen moedigen je doelgroep aan om nieuwe video’s te maken, en brengen je merk onder de aandacht van een groot aantal gebruikers. Het TikTok publiek is speels en creatief, en ze worden aangetrokken tot deze uitdagingen die hun fantasierijke aard aanspreken.

  1. Invloedrijke marketing 

Influencer marketing is erg populair op TikTok omdat influencers een groot aantal volgers hebben en een zeer betrokken publiek. Influencers bouwen snel vertrouwen op, en hun volgers zullen enthousiast zijn over de merken en producten die ze online promoten. Populaire influencers kunnen de naamsbekendheid en verkoop absoluut verhogen. 

  1. Betaalde en organische berichten 

TikTok biedt mogelijkheden voor betaalde en organische posts:

  • Organische Posts: Elke dag gebruiken merken TikTok om nieuw publiek te bereiken en te binden. De meesten van hen geven de voorkeur aan organische content strategie om meer views en aandacht te krijgen. Door gebruikers gegenereerde inhoud is een van de beste organische strategieën die de meeste bedrijven gebruiken op TikTok, omdat het komt van het stimuleren van je publiek om video’s te maken en te delen.
  • Betaalde berichten: TikTok biedt meerdere betaalde advertentiemogelijkheden voor merken, wat helpt om een hoge engagement rate te krijgen en een breder publiek te bereiken.
  • Brand Takeover Advertenties: Wilt u dat uw advertentie wordt weergegeven elke keer dat uw publiek de app opent? Dit is de manier.
  • In-feed Native Ads: Deze advertenties verschijnen op het scherm als gebruikers door hun feed scrollen. Het zijn minutenlange advertenties met een sound-on functie.
  • Hashtag Uitdagingen: Nogmaals, TikTok gebruikers hebben de neiging om plezier te hebben met deze, dus het is reclame met wat ingebouwd plezier. 
  1. Hashtags

Hashtags zijn koning op TikTok, en ze goed gebruiken is een strategische manier om je doelgroep te bereiken. Als je een relevante hashtag toevoegt aan een van je video’s, zul je meer gebruikers bereiken die deze hashtag volgen. Het gebruik van een merkspecifieke hashtag is een van de beste strategieën om naamsbekendheid te genereren en meer mensen naar je profielpagina te krijgen. TikTok heeft een “Ontdek” tool voor gebruikers om trending video’s, hashtags, content creators, en meer te ontdekken.

  1. Live streamen 

TikTok live streaming is de beste manier om je publiek te laten groeien en potentiële klanten voor je profielpagina te krijgen. Het is een unieke manier voor merken om informatie te delen met hun volgers en meer inkomsten te genereren. Live gaan helpt je om direct in contact te komen met je kijkers in real time en je merkbetrokkenheid te vergroten.

  1. Duet-functie 

“Duet” is een van de meest populaire TikTok functies. Het stelt mensen in staat om te dansen of lip syncen op hun favoriete nummer met iedereen op de TikTok app. Het verschijnt in het zij-aan-zij formaat op hetzelfde scherm. Strategisch gebruikt, kunnen bedrijven de “Duet” functie gebruiken om hun fanbase te vergroten, meer engagement te krijgen, en een sterke relatie met hun publiek op te bouwen.

  1. Real Time Analytics 

Onlangs lanceerde TikTok de real time analytics functie voor Pro accounts. Deze analytics helpen je om de prestaties van je profiel te volgen, de demografie van je publiek te begrijpen, en meer. TikTok analytics geven je tools om de inhoud die je plaatst te verbeteren, en op hun beurt, je bedrijf te verbeteren.

Wil jij met jouw bedrijf ook actief zijn of adverteren op TikTok, maar heb je geen idee waar moet je beginnen? Neem vrijblijvend contact op met BE Digital om te kijken wat we jou kunnen betekenen.

Author:
Barry is een visionaire ondernemer en digitale strateeg die al meer dan 10 jaar lang de digitale wereld kent. Als de oprichter en eigenaar van BE Digital, een toonaangevend digitaal bureau, heeft hij zijn stempel gedrukt op de industrie door honderden klanten te helpen hun digitale aanwezigheid te optimaliseren en hun groeidoelen te bereiken. Met meer dan 10 jaar ervaring heeft Barry een diepgaand inzicht ontwikkeld in digitale strategieën, marketingtrends en technologische ontwikkelingen. Zijn passie voor innovatie is goed merkbaar binnen het bedrijf en is een belangrijke factor in het voortdurend voorop lopen bij nieuwe ontwikkelingen in de branche. BE Digital is niet alleen gericht op het vergroten van de zichtbaarheid van zijn klanten online, maar ook op het creëren van waarde en het stimuleren van groei. BE Digital begrijpt dat elk bedrijf uniek is en streeft ernaar om op maat gemaakte oplossingen te bieden die aansluiten bij de specifieke doelstellingen en behoeften van zijn klanten, vooral gericht op het MKB-segment.