Contentstrategie

Contentstrategie

Breng structuur aan vanuit een langetermijnvisie

Met een goede contentstrategie bepaal je welke content je wilt maken en hoe je deze wilt delen. Hiermee breng je focus aan op je langetermijnvisie en wordt het creëren van content minder reactief en daarmee doelgerichter.

Met een goede contentstrategie bepaal je het doel, de timing en de kanalen die je hiervoor in wilt zetten. Hierbij vraag je je af hoe je je doelgroep het beste door middel van content kunt bereiken: wat zijn bepaalde thema’s en boodschappen waarmee je je onderscheidt en die aansluiten bij je doelgroep? Wat is de actualiteit en hoe kun je daarop inspelen? Zo breng je focus aan op de informatiebehoefte van je beoogde doelgroep op ieder moment van het aankoopproces (ook wel buyer journey) dat zij doorlopen – de bewustwording-, overweging- en besluitfase.

Samen brengen wij jullie doelgroepen in kaart en zoeken we uit wat de actualiteit is, zodat de nieuwe content maatschappelijk relevant is. We creëren content categorieën (thema’s) die aansluiten bij jullie merk (merkwaarden en toon – zowel tone of voice en tone of visual) en bij de interesses en de behoeften van jullie doelgroep. Uiteindelijk creëren we zo de juiste combinatie van de in te zetten digitale kanalen – denk aan social media kanalen maar ook de eigen bedrijfswebsite, e-mail en blogs.

Uiteraard nemen we jullie ook aan de hand mee in het plannen, distribueren en beheren van de content. We laten jullie zien hoe jullie de content kunnen monitoren (resultaten meten), bijsturen en optimaliseren zodat jullie dit uiteindelijk ook volledig zelfstandig kunnen.