Claim een positie in het hoofd en het hart van mensen die in aanraking komen met je merk met behulp van een goede positionering.
Welk beeld heeft de doelgroep van je merk en de onderscheidende kenmerken in vergelijking met andere merken? Hoewel het mogelijk is dat consumenten op organische wijze een opinie vormen bij het horen of zien van de merknaam, heb je zelf ook veel invloed op de wijze waarop het merk wordt gezien. Geef je merk een specifieke identiteit die de perceptie bij de consumenten verandert en ervoor zorgt dat het merk een plek in het hoofd en het hart van de doelgroep bemachtigt. Met een goede positionering creëer je een diepe verbinding tussen het merk en de doelgroep.
Om aan de positionering van jullie merk te werken, werken we allereerst aan de merkstrategie van jullie bedrijf. Vervolgens kunnen we, vanuit deze merkstrategie, de doorvertaling maken naar een conceptgedachte voor de campagne. Dit noemen we de creatieve strategie. Start vandaag nog met het opzetten en/of uitbouwen van de positionering en zet jullie merk op de kaart.