Google Ads campagne set-up

Maximaal resultaat door een strakke set-up

Een Google Ads (voorheen Google Adwords) campagne set-up bestaat uit het proces om in het Google Ads systeem een campagne op te zetten met daarin zoekwoorden en advertenties die op Google worden vertoond wanneer iemand zoekt. Google Ads campagnes zorgen ervoor dat er relevant verkeer naar jullie website klikt waar deze bezoekers over moeten gaan tot een conversie. Google Ads is over de jaren heen enorm veranderd. Er gaat steeds meer geautomatiseerd en er zijn veel functies bijgekomen. De meeste campagnes zijn dan ook toe aan een nieuwe Google Ads set-up. Lees hier meer over Google Ads campagne set-up en hoe je er als bedrijf voor zorgt dat je het maximale eruit haalt.

Opzetten van een Google Ads campagne

De meeste bedrijven hebben een Google Ads campagne draaien. In de huidige bedrijfsstrategie is een Google Ads campagne eigenlijk niet meer weg te denken. Iedere Google Ads campagne is uniek en gebaseerd op maatwerk. Door een goede Google Ads campagne set-up met daarin zoekwoorden, advertenties, doelgroepen en instellingen te combineren en optimaal te laten samenwerken behaal je het beste resultaat. Een Google Ads campagne opzetten helpt jullie bedrijf aan kwalitatief websiteverkeer met een koopintentie. Maar dan moet deze campagne wel goed zijn ingericht.

De basisonderdelen van een Google Ads campagne zijn:

  • Relevante zoekwoorden;
  • Long tail zoekwoorden en zoekwoorden die hoger in de funnel zitten;
  • Een goed uitgedachte advertentiegroep structuur;
  • Overtuigende responsive search advertenties met verschillende koppen en een gerichte landingspagina;
  • Toevoegen van alle mogelijke extensies;
  • Relevante doelgroepen instellen;
  • Kloppende conversiemeting met soft conversies en harde conversies voor optimaal resultaat;
  • De juiste biedstrategie voor de fase waar het account in zit;
  • De correcte campagne instellingen t.a.v. targeting, budget, weergave en een aantal andere geavanceerde instellingen;
  • Google Ads Editor.

Het belang van een goede Google Ads campagne set-up

Wanneer jullie Google Ads campagne optimaal is opgezet is het mogelijk om tegen lagere kosten meer klikken en vertoningen te realiseren. Google heeft het mechanisme (ook wel het algoritme) zo gebouwd dat elk zoekwoord een kwaliteitsscore meekrijgt. Dit is een score tussen de 0 tot 10. Des te hoger de kwaliteitsscore van jullie zoekwoord des te beter het zoekwoord en de advertentie presteert. Dit betekent ook dat des te uitgebreider de Google Ads campagne set-up is gedaan des te beter jullie campagne presteert.

Starten of een second opinion van jullie Google Ads campagne?

Waar wij ons focussen is dat jullie maximaal resultaat behalen uit Google Ads. We vinden en het daarom van belang dat jullie zelf begrijpen wat er gebeurd in het Google Ads account en hoe de campagne is opgebouwd. Wij zijn experts van de techniek, maar jullie zijn expert van jullie markt. We kunnen jullie helpen met het opzetten van een campagne maar vinden dat jullie dit proces uiteindelijk ook zelf moeten begrijpen. Ook kunnen we een second opinion doen van jullie huidige campagne om te kijken of deze optimaal staat ingesteld. Neem gerust contact op om verder te praten!

Barry Eichhorn

Digital Consultant

Heb je een vraag of hulp nodig? Neem dan contact met mij op.

Contact opnemen +31 6 272 157 08