Het gebruik van digitale tools en kanalen is vandaag de dag niet meer weg te denken uit ons leven. Deze verandering heeft ook impact op hoe de sales afdeling van een bedrijf. Waar vroeger onaangekondigd binnen stappen bij een bedrijf normaal was, is dat nu niet meer van deze tijd. Bedrijven en medewerkers bevinden zich steeds meer online en dat is dan ook de plek waar je als salespersoon relevant aanwezig moet zijn. Dit resulteert in een eigen online netwerk waaruit structureel leads komen die kunnen worden opgevolgd.
Het proces van digitale sales bestaat uit het opbouwen van een online netwerk om leads uit te genereren die vervolgens worden omgezet naar een deal. Dit proces loopt via digitale platformen en tools die helpen bij het converteren van een prospect naar een lead en van een lead naar een klant. Een belangrijk kanaal in dit proces is natuurlijk LinkedIn, echter er zijn zeker ook nog andere interessante kanalen die voor online leadgeneratie kunnen worden gebruikt.
Tijdens de digitale sales training duiken we in de wereld van online leadgeneratie en leren we hoe je als sales jezelf online positioneert en hoe je daaruit vervolgens leads genereert. Onze aanpak is veelal op maat gemaakt voor jullie bedrijf waarbij we kijken naar hoe jullie team nu opereert en daar digitale tools en skills aan toe voegen om het proces efficiënter inrichten om nog meer resultaat te realiseren.
Benieuwd naar de digitale sales training? Neem gerust contact op!