Creatief concept

Creatief concept

Breng je propositie aan je doelgroep over

Met een creatief concept kun je de propositie van je merk aan je doelgroep overbrengen. Het is een idee over wat het merk is, waar het voor staat en wat het uitstraalt. Daarmee draagt het je merkwaarden uit en onderscheid je jezelf. Het beoogde doel is je doelgroep aan te spreken. Met dit concept leg je voor een langere periode de basis voor verschillende communicatieve uitingen.

Bij het bedenken van een creatief concept is het belangrijk dat je op zoek gaat naar invalshoeken die vaak ongebruikelijk zijn, zodat het concept opvalt. De boodschap dient helder en eenvoudig, en daarmee krachtig te zijn. Daarnaast is het van belang dat je het concept zowel breed (voor verschillende uitingen), als diep (voor langere tijd bruikbaar) in kunt zetten.

Wij helpen jullie graag met het bedenken, opzetten en uitvoeren van een creatief concept. Samen definiëren we het doel, de doelgroep en de kernboodschap van het concept. Wanneer dit staat werken we het creatieve concept inhoudelijk verder uit. Daarbij gaan we op zoek naar een sterke invalshoek die de doelgroep aanspreekt. Welk probleem willen jullie oplossen? Hoe bereik je de doelgroep en hoe spreek je ze aan? Samen brainstormen we over mogelijke creatieve ideeën, kiezen we de uiteindelijke winnaar en brengen deze tot uitvoering.