Branding

Branding

Wees uniek, herkenbaar, consistent en geloofwaardig

Wil je ervoor zorgen dat de doelgroep de juiste onderscheidende en unieke associaties heeft wanneer zij aan jullie merk denken? Zorg dan voor de juiste branding!

Branding is de uitstraling van je merk, het gevoel dat het bij de doelgroep oproept en het beeld dat ze bij het merk voor ogen krijgen wanneer ze aan het merk denken. Branding en merkidentiteit worden nog weleens ten onrechte als hetzelfde gezien. Waar merkidentiteit zich richt op de visuele uitstraling van het merk en het om het gevoel gaat dat het zien en voelen van visuele elementen oproept, gaat het bij branding om het gevoel (emotie) en de connotaties dat je merk bij de potentiële doelgroep oproept. Dit gevoel kun je voor een deel zelf sturen door op de juiste manier met en tegen de doelgroep te communiceren door de combinatie van tekst (ook wel ‘tone of voice’) en beeld (ook wel ‘tone of visual’).

Om aan jullie branding te werken is het van belang in kaart te brengen waar jullie je nu als merk bevinden: hanteren jullie al een bepaalde huisstijl en wordt deze consistent op jullie verschillende communicatiekanalen en in verschillende communicatieve uitingen doorgevoerd? Welke doelgroep spreken jullie aan of willen jullie aanspreken? Vanuit deze analyse helpen wij bij het optimaliseren van jullie branding, zodat jullie het merk nog beter op de kaart kunnen zetten. Ook helpen we graag bij het bedenken en creëren van sterke creatieve concepten voor bijvoorbeeld een nieuwe campagne.

Romée van Lotringen

Digital & Brand Consultant

Heb je een vraag of hulp nodig? Neem dan contact met mij op.

Contact opnemen +31 6 27215708