Adverteren op Instagram

Doelgroep targeting

Adverteren op Instagram biedt veel mogelijkheden. Het voordeel is dat Instagram net zoals bij adverteren op Facebook veel opties biedt om de juiste doelgroep te bereiken. Daarnaast zijn er veel creatieve advertentie formats zoals stories en collectie advertenties die mensen zeer aansprekend zijn voor gebruikers. Start vandaag nog met adverteren op Instagram! Wij helpen je graag verder.

Hoe werkt adverteren op Instagram?

Instagram advertenties worden gebouwd binnen het advertentieplatform van Facebook. Instagram campagnes bouwen is een vrij geavanceerd proces. Er zijn namelijk veel opties en instellingen die het succes van een campagne bepalen. Ook bij het bouwen van Instagram advertenties zijn er veel opties. Denk bijvoorbeeld aan video-advertenties, beeldadvertenties, instant experience, collectie ads en carrousel advertenties.

Het interessante aan adverteren via Instagram zijn de targeting mogelijkheden. Zo kan je targeten op basis van interessegroepen, doelgroep lijsten, remarketinglijsten of vergelijkbare doelgroepen. Het algoritme en de machine learning van het systeem weet na verloop van tijd steeds beter wie wel en niet interessant zijn en gaat daar op sturen. Hierdoor krijg je na verloop van tijd steeds betere resultaten doordat er steeds minder met hagel geschoten wordt.

Starten met adverteren op Instagram

Om te starten met het adverteren op Instagram is als eerst een Instagram pagina nodig. Wanneer een bedrijf nog geen Instagram pagina heeft moet deze eerst worden aangemaakt. We praten hier dan over een zakelijk Instagram account wat fungeert als de bedrijfspagina op Instagram.

Vervolgens is het zaak om een Facebook Business Manager aan te maken. Wellicht vraag je je af waarom dit een Facebook business manager is? Dit komt omdat Instagram van Facebook is en het systeem waar je de Instagram advertenties in opbouwt is hetzelfde systeem als waar je Facebook advertenties in bouwt.

Wanneer de business Manager staat kan er een advertentieaccount worden aangemaakt. Hierin moet een betaalmethode koppelt worden zodat Facebook de kosten die worden gemaakt in de vorm van mediabudget kan afschrijven van de creditcard of bankpas die gekoppeld staat.

De laatste stap is het bouwen van de advertenties. Om een goede campagne en advertentie te bouwen moet je wel weten wat je doet. Wanneer je zomaar wat aanzet is het resultaat vaak niet zoals gewenst en ben je budget aan het wegbranden of met hagel aan het schieten. Haal er dus een specialist bij in deze fase die met je mee kijkt of alles goed staat.

Bij BE Digital zijn we van mening dat bedrijven op den duur zelf de campagnes kunnen monitoren en beheren. We willen graag toewerken naar een duurzame samenwerking om bedrijven de juiste skills en tools te bieden zodat ze werkzaamheden op den duur zelf kunnen uitvoeren. Wil je op korte termijn starten met adverteren op Instagram? Neem dan vrijblijvend contact op en we denken graag met jullie mee!