pokenzo-case-bedigital

Poké & Zo

pokenzo-bedigital

Over Poké & Zo

Poké & Zo is een bezorg- en afhaalrestaurant gespecialiseerd in het bezorgen en afhalen van verse Poké Bowls en andere gerechten. Met locaties in Oud-Beijerland, Breda, Dordrecht, Spijkenisse en Hellevoetsluis, richt Poké & Zo zich op het leveren van gezonde en smaakvolle maaltijden met als doel de grootste gezonde fastfoodketen van Nederland te worden!

Over BE Digital

BE Digital ondersteunt MKB bedrijven met digitaliseren. Bij BE Digital geloven we dat de groei van een bedrijf nauw samenhangt met de mate waarop een bedrijf in staat is te digitaliseren. Digitalisering is in onze ogen een middel om slimmer te ondernemen. Door het optimaliseren van bedrijfsactiviteiten met ICT-middelen en nieuwe technologieën realiseren bedrijven effectief meer resultaat in minder tijd. Er worden minder fouten gemaakt en het bespaart kosten. Digitaliseren is een integraal gedragen proces waarbij het volledige bedrijf en bedrijfsactiviteiten moet worden meegenomen.

BE Digital Hexagons

De digitale uitdaging

Onze partner Studio Flabbergasted mocht een toffe nieuwe website maken voor Poké&Zo. Na de oplevering van de nieuwe website werd BE Digital in 2024 aangetrokken om de digitaliseringsslag te begeleiden en te versnellen. Poké & Zo stond voor de uitdaging om hun online aanwezigheid en omzet significant te vergroten. BE Digital werd ingeschakeld om met de bestaande website en Sitedish-integratie voor online verkoop, de digitale kanalen effectiever in te zetten voor klantwerving en omzetgroei. Daarnaast was het ook belangrijk om een groter percentage van de omzet uit hun eigen website te genereren, in plaats van via ketens als Thuisbezorgd en Uber Eats. 

Digitale strategie en implementatie

De samenwerking begon met een gerichte campagne voor de opening van de nieuwe locatie in Dordrecht. BE Digital zette hiervoor zowel Meta als Google Ads campagnes op. Het succes van deze initiële campagnes leidde tot het advies om doorlopende Google Ads campagnes voor elke locatie te implementeren.

In november 2024 lag de focus op het optimaliseren van conversie-tracking op de website en Sitedish-omgeving, parallel aan het opzetten van de Google Ads accounts. Deze grondige voorbereiding legde de basis voor datagedreven besluitvorming en campagne-optimalisatie.

Omzet resultaten

Sinds de start van de Google en Meta Ads campagnes zien we een enorme stijging in omzet voor Poké & Zo. Zie hieronder de grafiek met aangegeven wanneer wij gestart zijn met de online advertenties.

poke-bedigital

Impact van onze optimalisaties:

  • Een gemiddelde ROAS (Return on Ad Spend) van 30.
  • Een stijging van 300% in bezoekersaantallen op de website.
  • Het aantal aankopen over alle 5 vestigingen is gestegen met 520%.
  • Ruim 1800 conversies in Google Ads in een tijdsbestek van 1,5 maand.

De resultaten van de eerste maand Google Ads campagnes waren indrukwekkend, met een gemiddelde ROAS (Return on Ad Spend) van 30. Dit betekent dat elke geïnvesteerde euro in advertenties gemiddeld €30 aan omzet genereert, een uitzonderlijk hoog rendement.

Voor Meta Ads adviseerde BE Digital een strategie gericht op kortlopende, intensieve campagnes. Deze aanpak resulteerde in een gemiddelde ROAS van 8 over twee campagnes van maximaal 10 dagen, wat een sterke prestatie is voor social media advertenties in de foodservice sector.

poke&zo-resultaten-bedigital

De samenwerking

Het meest opvallende resultaat van deze samenwerking is de effectieve integratie van verschillende digitale marketingkanalen. Door de combinatie van doorlopende Google Ads campagnes met gerichte, kortlopende Meta Ads acties, heeft Poké & Zo een dynamische online aanwezigheid gecreëerd die zowel nieuwe als bestaande klanten aanspreekt.

De data-gedreven aanpak van BE Digital heeft Poké & Zo in staat gesteld om hun marketingbudget efficiënt in te zetten, met een duidelijke focus op kanalen en strategieën die de hoogste ROI opleveren. Dit heeft niet alleen geleid tot een aanzienlijke toename in online omzet, maar ook tot een beter inzicht in klantgedrag en voorkeuren.

Poké & Zo is nu goed gepositioneerd om hun digitale groei voort te zetten, met een solide fundament voor online marketing en verkoop. De samenwerking met BE Digital heeft niet alleen directe resultaten opgeleverd, maar ook de interne capaciteit van Poké & Zo vergroot om digitale kansen te benutten en zich aan te passen aan de snel veranderende online markt. Hierbij zal BE Digital hen uiteraard blijven ondersteunen en zorg dragen voor SEA campagnes, Meta Ads campagnes en ondersteuning in de overige kanalen.

Poke&Zo-BEDigital-case

Je omzet naar het volgende niveau tillen?

Benieuwd hoe wij jouw kunnen helpen met digitale groei? Plan dan kosteloos een digitale inspiratiesessie met ons in!