feller-case-be-digital

Feller x BE Digital case

Een nieuw merk in de markt zetten is geen gemakkelijke taak. Consistente merkbeleving realiseren op alle digitale kanalen en daarnaast meer sollicitanten in de inbox van HR, meer leads voor sales en meer bereik, zichtbaarheid en volgers voor marketing. Dat is de totaalaanpak van BE Digital waarmee wij Feller al jaren helpen groeien. Lees in deze case hoe we dat doen!

Digitale groei

Case Details

  • Feller is gespecialiseerd in het plaatsen van interim-financials bij grote bedrijven.
  • De samenwerking tussen Feller en BE Digital ging eind 2022 van start en duurt nog altijd met succesvol voort.
  • Contactpersonen bij Feller zijn Gijs Dijkman (Sales & Marketing manager), Sanne Blokland (HR & Recruiter) en Wouter de Zoete (Growth manager). 
  • Het team vanuit BE Digital actief voor Feller bestaat uit Romée van Lotringen (merkstrateeg en brand consultant), Merle Andringa (brand & digital consultant) en Barry Eichhorn (strateeg en digital marketing en sales consultant)

De start: Augustus 2022

Gijs Dijkman ‘We willen elk jaar met 20% groeien in consultants. Ook willen we 25% meer new business binnenhalen en toewerken naar onze ambitieuze omzet targets. We willen als kennispartij gezien worden in onze markt en een sterk on-en offline merk neerzetten. We willen video’s en podcasts doen en een merk neerzetten wat mensen onthouden. Verder zou het mooi zijn om te groeien in volgers en bereik op digitale kanalen en we willen meer fysieke evenementen doen. Het lukt ons niet om structureel te posten op onze Social Media kanalen of met regelmaat een nieuwsbrief uit te sturen. Tot slot zouden we echt meer content moeten schrijven maar ook hier lopen we vaak vast. Kan BE Digital hier allemaal bij helpen?’

Met de bovenstaande wensen en vragen kwam Gijs Dijkman, Sales en Marketing manager bij Feller, eind 2022 naar ons toe. Het helpen groeien van Feller en het trainen maar ook ontzorgen van hun consultants zijn twee doelstellingen die perfect aansluiten bij de totaalaanpak van BE Digital. Lees hieronder verder.

BE Digital Hexagons

De groei uitdaging voor Feller en andere consultancy bedrijven

Toen Gijs met de bovenstaande vragen bij ons kwam, was dit niet nieuw. De consultancybranche is ons niet onbekend, we zijn immers zelf een consultancybedrijf. Daarmee weten we ook dat om te groeien er twee doelen van belang zijn, de groei in consultants en de groei in nieuwe klanten. Deze twee doelen vormen een weegschaal die continu in evenwicht moet zijn. Meer consultants in dienst dan dat er uren voor klanten zijn kost geld, en te veel klanten maar te weinig consultants is verlies van groeipotentieel en wellicht wegloop van klanten. Als er aan een van de kanten van de weegschaal te weinig gebeurd is deze uit balans en stagneert de groei.

Een aantal vragen die wij onszelf stelden was: Hoe zorgt Feller ervoor dat elk van deze doelen consistent omhoog lopen? Hoe bouwen Feller en BE Digital een motor waarbij ze de controle hebben om op de juiste momenten aan knoppen te draaien en dit direct voor meer resultaat zorgt? Oftewel: hoe houd Feller de weegschaal in balans? 

Totaalaanpak & one-stop shop voor een vaste prijs per maand

Eind 2022 is BE Digital begonnen met het bouwen van de digitale motor van Feller. Een heldere digitale strategie op bedrijfsniveau waarbij Sales, HR en Marketing werden opgenomen. BE Digital fungeert als Feller’s ‘one stop shop’ voor alles wat nodig was om groei te realiseren. Denk hierbij aan werkzaamheden als digitale marketing campagnes, werving campagnes, leadgeneratie campagnes, video en content creatie, social selling training, social media training, webanalytics, nieuwsbrieven, SEO, website en CRM ondersteuning en nog veel meer. Onder aan deze pagina een lijst met alle werkzaamheden per afdeling, kanaal en doel voor Feller.

Podcast Feller x BE Digital

Podcast over digitale groei van een nieuw merk: samenwerking tussen Feller en BE Digital. Samen met onze gast Gijs Dijkman, Sales en Marketing manager bij Feller, bespreken we hoe deze samenwerking tot stand is gekomen en welke innovatieve digitale strategieën zijn ingezet om tot succesvolle resultaten te komen.

Resultaten

Inmiddels is het Feller merk succesvol gelanceerd. Hierin hebben we samen met Feller aanzienlijke groei weten te realiseren waar er bij Feller meerdere consultants zijn aangenomen dit jaar. Ook op het gebied van leadgeneratie zijn er meerdere grote deals binnen gehaald en tot slot zijn de Social Media pagina’s en het bereik van de websites enorm gestegen. Kortom de motor van Feller draait op volle touren.

 

Voorbeelden werkzaamheden

Hieronder vind je een lijst van alle werkzaamheden die BE Digital op wekelijkse basis verzorgd voor Feller.

Afdeling Kanaal Doel Werkzaamheden
Sales SEO Organische vindbaarheid / leadgeneratie Het optimaliseren van de SEO van de website. Meta titles en descriptions, analyses, contentverrijking, linkbuilding. Pagina structuur aanpassen en indien nodig redirects aanleggen. Teksten nalopen op de juiste zoekwoorden. Zoekwoordenonderzoek updaten.
Sales Overall Ondersteunend werk Wekelijkse calls en periodieke fysieke meetings op locatie over alles wat er speelt zoals campagnes, resultaten, content etc. Contact over en beantwoorden van ad hoc vragen.
Sales LinkedIn Ads Leadgeneratie Opzetten, optimaliseren en rapporteren van leadgeneratie campagnes via de LinkedIn Campaign Manager.
Sales Google Ads Leadgeneratie Opzetten, optimaliseren en rapporteren van leadgeneratie campagnes via de Google Ads editor. Naar voren komen op zoekwoorden zoals ‘interim finance’ etc. Analyseren van de concurrenten campagnes.
Sales Email / Hubspot Leadgeneratie Opstellen van emails om leads en contacten te benaderen via email. Doormiddel van hubspot in combinatie met leadgeneratie campagnes kunnen we nog beter aan leadnurturing doen en inzichtelijk maken wat het resultaat is van de inzet. Hiervoor zijn we een nieuwe flow aan het oprichten. Nadenken over de inhoud, visueel goed neerzetten van de emails en nadenken over de content en copy.
Marketing Google mijn bedrijf Ondersteunend werk Advies en ondersteunen hoe dit kanaal verder te optimaliseren. Review realiseren etc.
Marketing Email / Nieuwsbrieven Naamsbekendheid / bereik / top of mind Het bedenken van nieuwe nieuwsbrieven die met regelmaat worden verstuurd. Instellingen nalopen nieuwsbrieven, verzendlijsten aanmaken/checken. Copy schrijven – de tekst voor de nieuwsbrieven opzetten, waarbij de tone of voice van Feller gewaarborgd wordt, grammatica, interpunctie en spellingcheck uitgevoerd wordt, zorgen dat de tekst triggerend genoeg is en het doel van de nieuwsbrief dient.
Marketing Overall Ondersteunend werk Content creatie & design: Het opzetten van formats / templates: van concept, naar design, naar uitsturen. Visuals (zoals headers) bewerken en/of ontwerpen. Bedenken en creatie (grafisch design en copywriting) van content voor zowel reguliere als de Werken bij social media kanalen van Feller (Facebook, Instagram en LinkedIn). Het gaat hierbij om zowel het schrijven van de copy voor alle posts, alsmede het designen van deze posts en de stories.
Marketing Event Netwerken / relatieonderhoud Helpen bij de planning en opzetten van Events. Tijdsplanning en shotlisten maken voor shoots. Fotograaf / videograaf briefen beeldmateriaal verzamelen en verwerken naar ads
Marketing Social media Sales / Werving / Naamsbekendheid / bereik / top of mind Het plaatsen van de posts op alle social media kanalen en daarbij horende promoted posts. Outreach strategie per concept (voorbeeld podcast over change). Het netwerk te blijven triggeren met content en posts via LinkedIn, Facebook & Instagram zorgen direct en indirect voor meer kandidaten. Linktree accounts aanmaken, deze opmaken conform huisstijl Feller, continue de URL’s waar in posts naar verwezen wordt aan de Linktree toevoegen en bijwerken. Zorgen dat deze up to date zijn (onderhouden). Planning (overzicht in spreadsheet van posts) nalopen en up to date houden.
Marketing Social media Merkidentiteit waarborgen Zorg dragen voor de continuïteit en eenduidigheid van de content van Feller. De tone of voice en de tone of visual (merkidentiteit van Feller) continue in de social media content waarborgen en toepassen.
Marketing Website Naamsbekendheid / bereik / top of mind Website optimalisaties. Website aanpassingen op landingspagina’s tbv verhogen conversieratio (CRO). Voorbeeld: Buttons toevoegen aan werkenbij website op vacaturepagina’s om de conversie te verhogen. Podcast opnames verwerken op website inclusief content pagina, podcast plaatsen en landingspagina in orde maken.
Marketing YouTube Naamsbekendheid / bereik / top of mind Opzetten YouTube kanaal Feller. Nieuwe video’s op YouTube plaatsen.
Marketing Social Media Volgers groei kanalen Volgers campagnes draaien op de Social Media kanalen. Campagne met consultants inzetten om via hun profielen connecties uit te nodigen voor de bedrijfspagina.
Marketing Overall Merkidentiteit waarborgen Merkstrategie concretiseren naar praktijk inclusief voorbeelden.
Marketing Overall Ondersteunend werk Videocreatie met beeld wat er al is en met behulp van AI. Gebruik Midjourney etc. Nabewerking ruw video materiaal (zoals color grading) middels verschillende tooling.
Marketing Overall Ondersteunend werk Animaties: creëren van bewegend beeld voor sterke marketingvideo’s.
Marketing Overall Ondersteunend werk Jaarkalender maken met belangrijke maanden / tijden om de grote campagnes op in te spelen. Voorbeeld: maanden mei t/m eind juli: opleidingen worden afgerond, dus extra focus op HR traineeship(s). Hierbij nemen we mee hoe deze campagnes zich verhouden tot de verschillende in te zetten kanalen en of het always on of ad hoc campagnes zijn. Kernwaarden: deze geven Feller richting naar de toekomst toe en dienen in zowel tekstueel (tone of voice) als visueel (tone of visual) altijd duidelijk naar voren te komen.
Marketing Overall Ondersteunend werk Persona: we werken de doelgroepen de`Business Controller’ en de ‘CFO’ uit in twee persona’s. Zo kunnen we potentiële nieuwe kandidaten, alsmede leads beter begrijpen en zijn we in staat de marketing- en communicatie-uitingen, gecombineerd met de merkstrategie, nog beter in te steken. We nemen hierin o.a. mee: demografische gegevens, normen en waarden en van welke kanalen deze persona’s gebruik maken. Op basis hiervan kunnen we de targeting van de campagnes nog gerichter insteken, wat de conversieratio zal doen stijgen.
Marketing Overall Merkidentiteit waarborgen Brand messaging: verdere verdiepingsslag op schrijfwijzer door de kernwaarden en de drijfveren van Feller middels hoofdzinnen en voorbeelden duidelijk te maken: op welke manier dient Feller haar waardepropositie en (kern)waarden uit te dragen? De messaging van Feller representeert jullie onderliggende visie, missie en waarden.
Marketing Overall Merkidentiteit waarborgen Tone of voice: middels de tone of voice geven we dit schrijven karakter. We stellen deze op middels een aantal richtlijnen die handvatten bieden om gemakkelijker content te schrijven. We zullen in het opstellen hiervan de merkarchetypen (The Explorer en The Outlaw) meenemen.
Marketing Overall Overall Content strategie: hierin leggen we vast wat het doel van de content voor de bedrijfsaccounts van Feller is, maar ook voor de accounts van de medewerkers. Welke content willen we wanneer publiceren en via welke kanalen distribueren? En wie is de doelgroep voor de content? De contentstrategie is inclusief een lijst met content categorieën en ideeën. De huidige content planning(en) worden op basis hiervan geüpdatet. Templates / formats voor (social media) content: zo waarborgen we de merkidentiteit. Deze zullen we inzetten voor de content van de bedrijfsaccounts van Feller, maar ook voor die van de medewerkers.
Marketing Overall Merkidentiteit waarborgen Content checklist: de randvoorwaarden waar content standaard aan moet voldoen, op basis van de contentstrategie. Om de content checklist waar te borgen, zullen wij in de beginfase content checks uitvoeren. De consultants zullen dan onderwerpen en tekst en visuals aanleveren die wij na zullen lopen en aan zullen passen, waarna wij de consultant in kwestie toe zullen lichten wat hierin de key takeaways zijn (coaching).
Marketing Overall Merkidentiteit waarborgen Internal branding sessies(s): om de medewerkers van Feller mee te krijgen in de nieuwe merkstrategie – en identiteit, deze te onderbouwen en ze deze te laten voelen. Zo kijken we met z’n allen dezelfde kant op.
Marketing Social Selling Naamsbekendheid / bereik / top of mind Social Selling Training(en) 2 keer per jaar om de posting skills van de medewerkers up to date te houden.
Marketing Social Media Ondersteunend werk Consultants faciliteren om trend posts en daarbij behorende content. Nemen hierin de rol van copywriter over en gebruiken voor efficiëntie AI om hierin te faciliteren binnen de merkidentiteit van Feller.
Marketing Webanalytics Ondersteunend werk Instellen en bijhouden van Google Analytics 4 en de overgang van data naar de nieuwe Google Analytics & Rapportage. Instellen/bijhouden metingen waaronder Google tag Manager, Facebook Pixel, LinkedIn Insight Tag. Analyses draaien Google Search Console voor SEO. 
Marketing Webanalytics Ondersteunend werk Open rates, bezoekers, sessieduur, bounce, pagina’s/sessie en overige statistieken monitoren. Maandelijkse rapportage inc lookerdata studio rapport
HR LinkedIn Ads Werving kandidaten Opzetten, optimaliseren en rapporteren van wervingscampagnes via de LinkedIn Campaign Manager.
HR Meta Ads Werving kandidaten Opzetten, optimaliseren en rapporteren van wervingscampagnes via de Facebook & Instagram campagnes.
HR SEO Werving kandidaten Het optimaliseren van de SEO van de website. Meta titles en descriptions pagespeed analyses, content verrijking, linkbuilding. Pagina structuur aanpassen en indien nodig redirects aanleggen. Teksten nalopen op de juiste zoekwoorden. Zoekwoordenonderzoek updaten.
HR Google Ads Werving kandidaten Opzetten, optimaliseren en rapporteren van werving campagnes via Google Ads. Analyseren van de concurrenten campagnes.
HR Overall Ondersteunend werk Wekelijkse calls en periodieke fysieke meetings op locatie over alles wat er speelt zoals campagnes, resultaten, content etc. Contact over en beantwoorden van ad hoc vragen. Analyseren van de sales en HR flow en daarop optimaliseren.
HR Indeed Werving kandidaten Inzetten van wervingskanalen Indeed en LinkedIn Talent Solutions
HR TikTok Werving kandidaten Bedenken en uitwerken van content voor dit kanaal en stapsgewijs uitbouwen. Monitoren hoe concurrenten zich hier profileren en hoe Feller iets kan met dit steeds verder groeiende kanaal.